Tuvalet ciddi bir iştir..
Tuvaletimizi yaparken bazı uymamız gereken kurallar var . Sağlığımız için mümkün olduğu kadar uymak lazım Geldi mi yapacaksın. Öyle bekletmeyeceksin fazla. Akşama kadar tuttun tuttun bu sefer o yapmak istemez.. Fazla ıkınmayacaksın. Olmuyorsa zorlamayacaksın. Yapamıyorsun ama istiyorsun o zaman ne yapacaksın ? Birşeyler atıştırıp veya biraz su içip şöyle bir bağırsakları uyar. O mesajı alır.. Mümkünse her gün aynı saatte yapacaksın. Hatta daha da mümkünse o vakit sabah kalkınca olmalı. Beyin ve barsak o saatlerde daha güzel anlaşır. Tuvalet ciddi bir iş dedik ya , ayrıca karmaşık bir iş. Tuvalette birşeyler okuyarak veya telefona bakarak beyni daha zorlama. Şaka değil. Lifli gıdalar birçok hastalığı önlediği gibi kabızlığa karşı da koruyucu. Hangi gıdada ne kadar lif var internette bakabilirsin. Mümkün olduğu kadar bu kurallara uyalim ; kabızlık , hemoroid , fissür , fistül , enfeksiyon ..... ile ugrasmayalim..