Tuvalet ciddi bir iştir..
Tuvaletimizi yaparken bazı uymamız gereken kurallar var . Sağlığımız için mümkün olduğu kadar uymak lazım
- Geldi mi yapacaksın. Öyle bekletmeyeceksin fazla. Akşama kadar tuttun tuttun bu sefer o yapmak istemez..
- Fazla ıkınmayacaksın. Olmuyorsa zorlamayacaksın.
- Yapamıyorsun ama istiyorsun o zaman ne yapacaksın ? Birşeyler atıştırıp veya biraz su içip şöyle bir bağırsakları uyar. O mesajı alır..
- Mümkünse her gün aynı saatte yapacaksın. Hatta daha da mümkünse o vakit sabah kalkınca olmalı. Beyin ve barsak o saatlerde daha güzel anlaşır.
- Tuvalet ciddi bir iş dedik ya , ayrıca karmaşık bir iş. Tuvalette birşeyler okuyarak veya telefona bakarak beyni daha zorlama. Şaka değil.
- Lifli gıdalar birçok hastalığı önlediği gibi kabızlığa karşı da koruyucu. Hangi gıdada ne kadar lif var internette bakabilirsin.
Mümkün olduğu kadar bu kurallara uyalim ; kabızlık , hemoroid , fissür , fistül , enfeksiyon ..... ile ugrasmayalim..
Yorumlar
Yorum Gönder